Načitavam

17/05/2016, 14:38 502

Šťastný zamestnanec, doživotný otrok

Šťastný zamestnanec je v súčasnosti rovnako ojedinelý jav ako ružový jednorožec, napriek tomu, ponúkam návod, ako tohto ojedinelého tvora vypestovať a zakonzervovať. Šťastný zamestnanec obvykle prichádza do novej spoločnosti s čistým štítom – prichádza do novej práce s nevídaným (niekedy neopakovateľným) elánom a chuťou do práce – nakoľko očakáva pozitívny prístup a zmenu. Motivácia je silná, vnútorná a predovšetkým úprimná, preto musíte urobiť všetko, aby postupom času neopadla – jej návrat je náročný a často krát až nemožný (nájsť motiváciu v úmrtvenom zamestnancovi je rovnako náročné presvedčiť nemeckú dogu, že večera dnes nebude).


Rada č. 1: Kto do teba kameňom, ty za neho dušu nepoložíš

Ak chceš, aby zamestnanec plnil úlohy, odpovedal na emaily aj niekoľko hodín po pracovnej dobe, ale s chuťou nie s odporom – musíš rešpektovať jeho čas a chovať sa k nemu ako ľudskému tvorovi, nie k zvieratku na vodítku.

V praxi náročnej - životnej to znamená nasledovné – pokiaľ to nie je nutné a riešiteľné nevolaj mu počas víkendov a dovoleniek, pri teplotách ho občas nechaj liečiť sa (nie len pracovať na láskavom home office) a chovať sa k nemu adekvátne, čo znamená ako k rovnocennému partnerovi. Dôvera, ochota pomôcť, spolupráca, odpisovanie na urgenty (a nie len následné konštatovanie, že prečo to tak dlho trvá, to všetko sú vlastnosti, ktoré nemá mať len zamestnanec – ale aj ZAMESTNÁVATEĽ.


Rada č.2: Koho nezaškolíš ten odíde, alebo sa zaškolí sám pri tvorbe vlastnej firmy

Otroci zamestnaneckí, ktorí majú v svojom živote ciele a chcú niečo dokázať sa budú chcieť školiť a bojovať s veternými mlynmi nevedomosti. Pamätaj si, rada nad zlato znie: Zamestnanec, ktorý sa školiť nechce, je ten ktorého vo svojej firme nechceš ty!

Vzdelávaj, kupuj literatúru, posielaj ku konkurencii, púšťaj na slobodu (viď mimo kancelárske cely) – každé jedno školenie, či výlet posilní motiváciu a chuť do práce a zvýši produktivitu (aj keď mnoho zamestnávateľov si myslí úplný opak).


Rada č.3: Buď vzorom, tvoj zamestnanec bude vzorovaný

Každý z nás potrebuje oporný bod a vzor – tým musí byť zamestnávateľ. V prípade, ak bude pristupovať k svojmu pracovnému stádu s pokorou a úctou a v príhodnej chvíli sa ho zastane a podporí – všetko sa mu vráti ako bumerang priamo do čela.

Niekto tomu nadáva karma, niekto rovnováha života, ale všetci vieme, že to tak jednoducho funguje. Ak chceš mať fungujúci firmu, musí byť postavená na fungujúcom jadre. Amen.


P.S.

1 Podobnosť s živými jedincami v tomto článku je čisto náhodná.

2 Tieto rady sú úspešne aplikovateľné len pri zamestnancoch, ktorí majú istú dávku inteligencie a sebareflexie (pri ostatných tieto teórie padajú v základoch).

Počet hodnotení: 1

Redakcia King of Online

Email: redakcia@kingofonline.sk

Komentáre

    Zatiaľ nebol pridaný komentár.

Čítať viac

Tagy